- KURUMSALHakkımızda
- ÜRÜNLERYazılım Çözümleri
- Webmanager Kurumsal
- Webmanager E-Ticaret
- Webmanager Kurumsal Portal
- Webmanager Gazete/Haber Portalı
- Webmanager Emlak Portalı
- Webmanager Bayi & Servis Yazılımı
- Trader Entegre CRM+Satış Gücü
- Trader Entegre ÇTS Çeltik Takip Sistemi + Çeltik Üretim + Numune Takip
- Trader Entegre VBS+İK (Vatandaş Bilgi Sistemi)
- Network Marketing Yazılımı
- Smart SEO Manager
- Özel Yazılım Çözümleri
- Marka Tescil Hizmetlerimiz
- Online İşlemler
- SOSYAL MEDYAÇözümlerimiz
- M/HYardım
- PARTNERLİKBayilik
- İLETİŞİMBize Ulaşın
Mail Reklamın Püf Noktası
E-posta kampanyaları satışları artırmak,marka bilincini güçlendirmek, çapraz satış yapmak ve müşterilerinizle ilişkilerinizi geliştirmek için kullanabileceğiniz ideal yollardan biridir.
Önce kampanya hedeflerinizi belirleyin;
Kampanyanızı başarılı olarak kabul edebilmek için gerekli olan hedefleri belirlemelisiniz.
Bu gönderim ile satışlarınızın ne kadar artmasını bekliyorsunuz yada kaç kişinin üye olacağını tahmin ediyorsunuz. Burada koyacağınız gerçekçi hedefler kampanyanızın gerçekten başarılı olup olmadığını gösterecektir.
Hedef kitlenizi belirleyin;
Gerçekten kimlere ulaşmak istiyorsunuz? Kampanya öncesinde hedef kitleye ilişkin ciddi bir demografik çalışma yapmalısınız.Öte yandan gönderilecek kitlenin demografik yapısı, gönderilecek mesajlarında farklılaşması anlamına gelecektir.
Vermek istediğiniz mesajı belirleyin ;
Mesajınızı alanların ne yapmalarını bekliyorsunuz?
-Ürünü satın almalarını mı?
-Bir programı bilgisayarlarına yüklemelerini mi?
-Çapraz satış yapmayı mı?
-Sitenize üye olmalarını mı?
-Yeni bir email grubuna üye olmalarını mı?
-Spesifik bir internet sitesini ziyaret etmelerini mi?
Gizlilik taahüdünüzü ve Antispam politikanızı belirleyin;
Kullanıcılar sizin emaillerinizi nerede aldığınızı, nasıl kullanacağınızı ve bu listeden nasıl çıkarabileceklerini bilmek isterler. Mesajınızda gizlilik taahhüdünüzü belirtmeyi ve tamamının görülebileceği bir link’i de üyelikten çıkma linkinin yanına koymalısınız.
Listenizi seçin;
Eğer elinizde belirlenmiş bir liste var ise ki bunun iki faydası vardır; Birincisi bu listedekiler mesajı sizin gönderdiğinizi bilecekler ve yanıt almanız kolaylaşacak. İkincisi ise seçili bir kullanıcı listesi ile daha az maliyetli bir kampanya yapmış olacaksınız.
Bir listeye email gönderirken dikkat edilmesi gereken en önemli şey:
O listedekilerin bu mesajı almak isteyip istemedikleridir.Bu yüzden listenizi oluştururken mesajınızı almak isteyenleri seçmelisiniz. Herhangi bir üyelik vb. kayıt esnasında sonradan gönderilecek mesajları almak isteyip istemediklerini sormalısınız.
Mesaj formatınızı seçin;
Gönderilecek mesajın içeriği ve mesajı doğrultusunda mesajın formatı belirlenir. Bilinen mesaj formatları html, text, richtext vb.dir.
İçeriğinizi Belirleyin;
Mesajınızı açık ve net olarak vermelisiniz. Mesajınız hedefinize ulaşmak için gerekli yaratıcı done’lerle donatılmış olsa da mutlaka yer alması gereken mesajlar vardır;
-Kullanıcının emailini nereden bulduğunuz ve nasıl kullanacağınız yöntemi
-Kolay ve net üyelikten çıkma yöntemi
-Gizlilik taahhüdüne link
-Mesajın kişiselleştirilmesi iyi bir fikir olarak her zaman efektif sonuçlar vermektedir.(Ör. Merhaba Ali Kaplan)
-Firmanıza ilişkin bir email gelmesi
Böylece kullanıcılar yorumlarını gönderebilirler.
İçeriğinizi belirlerken yanlış kitleye yanlış mesaj göndermemeye gayret edin. Örneğin bir bayana bir erkek ayakkabı mesajı gönderilmesi amatör bir kampanya yürütüldüğü imajı doğurabilecektir.
Mesaj tasarımının yapılması ;
Gönderilecek email’de verilmek istenen mesaja gore bir tasarım yapılması çok önemlidir.
Gönderme Metodunun Belirlenmesi ;
Email’i iç kaynaklarınızla mı yoksa dış firma vasıtasıyla mı göndereceğinize karar vermelisiniz.Eğer içerden gönderecekseniz network’ünüzün bu yükü kaldırabileceğinden emin olun. Bilgi işlem bölümü uyarılmadan gönderilen toplu email’lerde sistem problemleri yaşanabilir. Email gönderimlerinin profesyonel email yazılımları ile gönderilmesi uygun bir çözüm olacaktır. Eğer 25.000 ve üstü mesaj gönderimi olacaksa bu tip yazılımlar çok olumlu sonuçlar vermektedir.
Eğer dış firma ile çalışılacaksa firmalarda bazı özellikler aranmalıdır;
-Mesajların tasarımı yada efektifliği konusunda destek veriyorlar mı?
-Sadece gönderim mi yapıyorlar?
-Mesaj listesini size sağlıyorlar mı?
-Yeni email listesi sunuyorlar mı?
-Bounce eden yada üyelikten çıkanların listesini veriyorlar mı?
-Mesajlara ilişkin tıklama yada geri dönüm konusunda raporlama yapıyorlar mı?
Kampanyada yapılacak emailing tutarını belirleyin?
Sadece tek bir mesaj mı gönderilecektir yoksa zaman içerisinde periyodik bir emailing mi yapılacaktır?
Aynı mesaj farklı teklifler ve içerikle mi gönderilecek? Yoksa farklı mesajlar aynı şeyi yaptırmak için mi gönderilecek?
Gönderilecek mesaj sayısının bilinmesi açısından faydalı olacaktır.
Yanıt izleme sisteminin kurulması;
Kampanyanın basında beklenen yanıt oranları belirlenmeye çalışılmalıdır.
-Eğer Kampanya başarılı olursa hangi bilgi elde edilmiş olmalıdır?
-Kampanya’dan hangi istatistiki sonuçlar beklenmektedir?
-Mesaj okunma oranları isteniyor mu?
-Tıklama oranları isteniyor mu?
-Üyelikten çıkma oranları isteniyor mu?
-Yanlış email oranları isteniyor mu?
-Mesajı forward edenlerin oranı?
-Gelen yanıtları yönetmek için iç kaynakları koordine edin.
Eğer kampanyanız başarılı olduysa kullanıcılardan yanıtlar gelmeye başlayacaktır.
Kullanıcılara yanıt verebilmek çok önemlidir. Gelecek telefon yada tıklamalara sisteminiz yanıt verebilmelidir. Bu konuda gerekli kaynaklar koordine edilmelidir. Bu yüzden email gönderimi öncesi Bilgi işlem ve Çağrı Merkezi Birimlerinin uyarılması gerekmektedir.
Üyelikten çıkmalara ve bounce’lara hazırlıklı olmak;
Üyelikten çıkmak için otomatik bir proses var mıdır?
Kullanıcıların isteklerini gönderebilecekleri bir email adresleri var mıdır?
Küçük ama önemli bir detay olan bu konu kolay ve net bir şekilde belirlenebilmelidir.Ne kadar mesajın bounce ettiğini ölçebiliyor musunuz?
Bounce eden mesajların sisteme getirdiği yükü görebiliyor musunuz?
Gönderdiğiniz mesajların %2-20 oranında bounce edeceğini unutmayınız.Bounce etme 2 sebeple olabilir;
-Email bulunamadı
-Email serveri kapalı yada kullanıcı inbox’ı dolu.
Veritabanınızı nasıl güncelleyeceğinizi belirlemelisiniz. Bounce’ları sebeplerine gore ayırmalısınız. Spesifik bir email adresi belirleyerek bounce eden mesaları yönlendirebilir ve analiz edebilirsiniz. Email Bulunamadı mesajı olan emailler silinmeli, diğer tip bounce mesajlar birkaç deneme sonrası silinmelidirler.
Mesaj Test Planı Geliştirilmelidir;
Mesaj Listenizi farklı öneriler için yada test için segmente etmelisiniz.Mesajını farklı browser’larda, firma dışında okunabiliyor olmalıdır. Bir çok mesajda ya karakter yada imla hataları, html hataları yada çalışmayan link gibi hatalara rastlanmaktadır. Mesajın outlook ekspress, hotmail vb. farklı yazılımlarda okunabildiğinden emin olun.
Beklentilerinizi Yönetin;
Birçok raporda email kampanyalarının ne kadar başarılı olduğu konusunda yazılarla karşılaşırsınız.Bu her ne kadar doğru olsada iyi tasarlanmamış bir kampanya herhangi bir şekilde başarılı olamaz.