E Ticaret’in Getirdikleri

E Ticaretin Amacı işinizi değil internet üzerinden Çalışan sistemlerin desteğini arkasına alarak işinizin işleyiş şeklini değiştirmek ve hızla değişen Pazar teknolojisindeki yerinizi almanızı sağlamaktır.
• İş sahiplerine gerçek hayatta yapamayacaklarını yapma olanağı sağlar
• Back-end sistemleri yeni platformlara taşır
• İnterneti işinizin en önemli sunum alanlarında biri haline getirir.
• Kar akışı sağlayan yeni bir alan yaratır.
• İşinizle ilgili işlemleri tek bir merkezde toplar ve birbirleriye bağlantılarını hızlandırır.
• Kullanıcıların ürün ve servisleriniz hakkında daha kolay ve hızlı bilgi edinmesini sağlar
• Satıcı ve alıcıların birbirleriyle buluşmalarını kolaylaştırır.
• İşletme masraflarınızı azaltabilir.

E-Ticaret sizin için neler yapabilir.
• Pazarlama alanınızı genişleterek nakit akışını hızlandırır.
• Daha yeni, değişik ve geniş hizmet ve müşteri ağı oluşturmanızı sağlar.
• İşlemlerin otomasyonu, hızlı bilgi akışı ve veri tabalarınızın tek merkezde toplanması yoluyla zaman ve para tasarrufu sağlar.
• Müşteri kitlenizle daha hızlı ve güvenilir ilişkiler kurmanıza yardımcı olur.

E-Ticaretin Getirdikleri
Kullanıcılar İçin
Kullanıcılar açısından en belirgin yararı daha geniş bir ürün yelpazesi sunulabilmesidir. İnternet’e bağlanan her kullanıcı, e-ticarete giren her firmanın tüm ürünlerine ulaşabilir. Kullanıcıların ellerindeki seçenekler her bir yeni firmanın e-ticarete girmesi ile genişlemektedir. Datamonitor’ün araştırmasına göre Avrupa’da e-ticarete giren firma sayısı önümüzdeki 5 yılda 10 katına çıkıp 22500’e ulaşacaktır.
İnternet üzerindeki sayısı katlanarak artan ürün ve hizmetlerin kullanıcılara sağladığı bir diğer avantaj ürün ve hizmetlere olabilecek en düşük fiyatlarla ulaşabilme şansıdır.
Arama motorlarıda elektronik pazarı iyice şeffaf hale getirdiğinden fiyatların düşük kalacağı yada düşmeye devam edeceğini düşünmek yanlış olmaz. Bu durum özellikle Pazar boyu daha küçük olan ülkelerdeki kullanıcılar için daha da büyük bir avantajdır.
Bunlarında ötesinde beklide kullanıcı açısından en önemli avantajlardan birisi de kişiye özel servis verebilmesidir. Örn. Amazon her müşterisine daha önceki alışverişlerinden elde ettiği bilgiler ışığında müşterisinin ilgi alanlarına giren kitap ve videolarla ilgili hatırlamalar yapmakta ve bilgi vermektedir. Kişisel özelleştirmeler gerektiğinde yabancı dilde hizmet sunumuna dek varabilir.

FİRMALAR İÇİN
E-Ticaretin firmalara sunduğu yeni olanaklar çok geniştir. 2002 yılında tüm dünyada e-Ticaret yoluyla elde edilen kar 350-500 milyar $ arasındadır bu da tüm dünya da yapılan alışverişin %5 ile %9.4’ünü oluşturur. E-ticaretin hacmi Avrupa’da 1997 de 1 milyar USD’den 2001’in sonunda 80 milyar USD ye ulaşmıştır.
Firmaların sağladığı diğer bir yarar ise işletim giderlerinin düşmesidir. Andersen Consulting, firmaların işlemlerini on-line yapmaları durumunda işletim giderlerinin %20-%45 arasında azaltabileceğini düşünmektedir. OECD’ye göre internet tabanlı kominikasyonla stok ve stok yenileme gereksinimlerini daha iyi öngörerek stoklarında toplam %20-%25 oranında düşüş sağlamışlardır. Aynı araştırma diğer alanlarda çalışan firmaların da dağıtım giderlerini %50-%90 oranında azalttıklarını belirtmiştir.

E ticaret daha geniş bir pazara ulaşma olanağı sağlar geleneksel bir market sadece bulunduğu coğrafik konumdaki alıcılara ulaşabilir. Hatta bir market zinciri bile yinede ancak kendisine ulaşabilecek yakınlıktaki alıcılara ulaşabilir. Buna karşılık e-ticaret bir firmanın Pazar boyutunu kökten değiştirebilir. Potansiyel olarak internete bağlanan her kullanıcı bir alıcıdır. Morgan Stanley 2003 yılında Avrupa’daki yetişkin internek kullanıcı sayısını 100 milyon olarak tahmin etmektedir. Bu da Avrupa nın en büyük pazarını oluşturmaktadır. E-ticaret Pazar boyunu etkileyecek tek düzenleme her ülkenin internet üzerinden yapılacak uluslar arası işlemlere ait oluşturacağı kural ve kanunlardır.

Firmalar açısından bir diğer avantaj da kişiye özelleştirilebilen Pazarlama yöntem ve yollarıdır. Örneğin dell firması kullanıcıları için özelleştirilebilen web sitesi sunmaktadır. Site ürünler ve fiyatlar hakkında bilgi verirken kullanıcıların kendi ilgi ve gereksinimlerine göre değiştirebilecekleri bir yapı da sunmaktadır. Bunun kullanıcı açısından yararı istedikleri bilgiye daha kolay ve hızlı ulaşabilmeleridir. Dell açısından yararı kullanıcı ve müşterilerinin ilgi ve istek alanlarını daha doğru belirlemek yoluyla stok ve alımlarını daha iyi düzenleyebilmeleridir. Küçük ve orta boy firmalar e-ticeretten daha fazla yarar sağlayacak kesimdir. En basit bir bilgisayar ve doğru kurulmuş bir bağlantı ile daha geniş bir üretici ve tüketici pazarına ulaşabilir. İngiliz Sainbury süpermarket zinciri kurduğu SID adlı bir sistemle hem alışverişte bulunduğu üreticilere yardımcı olup çeşitli alanlarda yol göstermekte, hem de tüketicilerin isteklerine daha uygun ürünler üretmelerini sağlamaktadır.

Daha da önemlisi artık bir firmanın coğrafi yerleşimi ve büyüklüğünü de belirleyen faktör olmaktan çıkmıştır. Malezya’da MyBiz(Malaysian Business) e-ticaret yoluyla kendi sistemine bağlı 150’den fazla orta ve küçük işletmenin ürün ve hizmetini global olarak sunmalarını sağlamaktadır. Bu Şekilde MyBiz’e ulaşan herhangi bir alıcı aynı sisteme bağlı birden fazla firmaya ulaşabilmekte ve aynı anda çeşitli firmalardan farklı ürünler satın alabilmekte, ürünler kişiye özel tasarlanabilmekte ve sonuçta firmaların hem Pazar payını hem de ürün yelpazesini genişlemekte yararlı olmaktadır.

ŞİRKETİ NASIL E-DÜNYAYA AÇABİLİRİZ
Web sitenin tanıtımı ve gelişmesinde pazarlama ve reklam stratejilerinin doğru olarak seçilmesi ve uygulanması sitenin başarısı ve getirisi açısından son derece hayati önem taşır. Yanlış yada eksik uygulanmış Pazarlama ve tanıtım en iyi tasarımlanmış sitenin bile çöle dönüşmesine yol açabilir.
Web üzerinde uygulanan Pazarlama ve Reklam Stratejileri konu hakkında geniş bilgi ve deneyim gerektirir. Arama Motorlarının yapısı, çalışma sistemleri, İnternet kullanıcılarının eğilimleri, rakip sitelerin nasıl ziyaretçi çektiği internet üzerindeki rekabetin yapısı, hedef kitle olarak seçilen kullanıcıların tercihleri gibi daha burada sıralanmayan çeşitli detaylar ve detay gibi görülen ana özelliklerin çok iyi bilinmesi ve incelenmesi gerekir.

ETKİLİ BİR WEB SİTESİ
Her işin gereksinimleri, içinde bulunduğu durum ve Pazar payına göre değişir, İnternet’te rekabet acımasızdır. Bu nedenle yapılan işin doğasına uygun tasarım programlama, site kullanılabilirliği içerik düzenleyen programlar ve müşteri ilişkileri yönetimi bizler tarafından özellikle dikkate alınarak oluşturulan sitenin hedef kitleye en iyi şekilde ulaşması ve Pazar payının genişletilmesi amaçlanmaktadır. 

Copyrights © 2024 Tüm Hakları Saklıdır